KeranaMu Aku Masih Di Sini..

Mencari dan terus mencari penghujung yang belum pasti..

RENUNGAN

Demi MASA!! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran.

SEMANIS KURMA

Di dalam sedih dan ketawa, Di dalam susah dan mewah, Tetap teguh iman dan taqwa, Sehati sejiwa, Dulu kini selamanya, Walau apa yang melanda, Hadapi bersama, Ya Allah ya Rabbi, Teguhkan iman kami, Moga tabah hati tak berbelah bagi..

SIHAT SEPANJANG HAYAT


Bila bercakap pasal kesihatan, pasti semua org hendakkan sihatkn? Mana ada org nak sakit dalam hayat hidupnya.. Tapi sebenarnya kita lupa kunci sebenar kesihatan sepanjang hayat.. iaitu : "mencegah lebih baik daripada mengubati"..

Ramai yang tahu namun ianya mungkin tidak diambil perhatian. Termasuk diri saya sendiri. . Jika sudah diserang penyakit, baru kita nak menyesal di kemudian hari.


Saya sendiri mempunyai azam yang baru. Ni pun gara-gara teman-teman ramai yg tegur tentang kenaikan badan saya.. 1 langkah yang telah saya ambil selama seminggu ini..


"Setiap pagi sy akan naik tangga dari tingkat 3 (tempat parking) ke tingkat 10 (office sy).. waaa!! Hebat bukan?? Tapi sy x pasti selama mana sy boleh kekalkan rekod ini.. Harap2nya sampai target saya tercapai.. Kamu di luar sana tak mau mengikuti jejak saya?"

Tp belum seminggu sy dh sibuk suruh si suami belikan penimbang.. Nak tengok keberhasilannya.. Terukkan? :) dan 1 lg langkah yg dah lama si suami sarankan, minum susu.. Biar kuat tulang tu katanya.. Nak guna sampai ke tua.. Cuma sy je buat tak endah.. insyaallah ianya akan menyusul lps ni.

Dan didoakan kesihatan buat kekanda sy yang sekarang di tahan di wad bersalin. Mengalami pendarahan, yang sekarang ni sedang mengandung 7 bln. Nak masuk minggu ke tiga di tahan dalam wad. Moga terus tabah menanti hari2 yang membosankan di dalam wad tu.. Penuhilah dengan sebaiknya. Ada masa kami dtg melawat lagi..




Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, nabi Muhammad S.A.W. yang dengan berkat baginda, engkau menyembuhkan hati-hati, menjadi penawar dan menyihatkan tubuh badan juga memberi kesembuhan penyakit serta mengurniakan cahaya penglihatan dan kurniakanlah juga rahmat keberkatan dan kesejahteraan keatas keluarga dan sahabat baginda.


Setiap penyakit ada ubatnya kecuali MATI..

0 comments:

Post a Comment