KeranaMu Aku Masih Di Sini..

Mencari dan terus mencari penghujung yang belum pasti..

RENUNGAN

Demi MASA!! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran.

SEMANIS KURMA

Di dalam sedih dan ketawa, Di dalam susah dan mewah, Tetap teguh iman dan taqwa, Sehati sejiwa, Dulu kini selamanya, Walau apa yang melanda, Hadapi bersama, Ya Allah ya Rabbi, Teguhkan iman kami, Moga tabah hati tak berbelah bagi..

MENCIPTA HOBI BARU


Anakanda Hakimi yang semakin pandai posing :)














Lepas ada rumah sendiri ni, baru bersemangat rasa nak bercucuk tanam. Jd ahad br ni kami mencari nursery yg berdekatan. Tempat nak dituju adlh semenyih sbb tu je yg kami tahu. Masa otw, kat hway SAGA tu, tetiba kat tepi higway tu sy ternampak ada 1 nursery. Tp sbb dah terlajak so teruskan jelah perjalanan ke semenyih..


like father like son:)















First kedai kami masuk rupanya kedai bonsai. hmm takde maknanya menanam bongzai. So kami meneruskan perjalanan ke 1 kedai lg.. hmm pokok2 semua hidup segan mati tak mau.. Then setelah kami berbincang, ambil keputusan utk pegi kedai yg mula2 nampak td. Lagipun dekat dengan rumah.



berpeluh-peluh menjelajah nursery














Destinasi seterusnya.. Nampak signboad..

b : Abg, Pusat Flora Cheras ni apa sbnrnya?
Abg : Tempat pembuangan sampah lah..
b : ooo..

3 minit kemudian..

b : Eh, bukanlah.. nilah tempat yang kita nak pegi, nursery.. besarnya tempat..

hahaha.. nasib baik kami ke sini, klu tak sampai bila2 sy igtkn tempat sampah..


inilah hasil drpd membeli belah















Sampai je tempat tu, rs waaa!! Hebatnya tempat ni. Mmg tak silap tempat kami pegi. Bersemangat pula rasa. Harga pun berbaloi. Tapi klu pegi hujung bulan selalunya ada jualan murah skt. Inilah pengalaman pertama memilih pokok bunga dan sayur utk kepunyaan sndr. Semoga akan menjadi hobi drpd merapu tak tentu hala. Ada juga hasilnya berbakti pada tanah ni.

So sapa2 yg suka bercucuk taman silalah berkunjung ke sini. Mmg ok. Tapak ni jabatan pertanian punya. Semua peniaga melayu. So jom kita cipta hobi baru..


Tibalah masanya bercucuk tanam pula..















0 comments:

Post a Comment