KeranaMu Aku Masih Di Sini..

Mencari dan terus mencari penghujung yang belum pasti..

RENUNGAN

Demi MASA!! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran.

SEMANIS KURMA

Di dalam sedih dan ketawa, Di dalam susah dan mewah, Tetap teguh iman dan taqwa, Sehati sejiwa, Dulu kini selamanya, Walau apa yang melanda, Hadapi bersama, Ya Allah ya Rabbi, Teguhkan iman kami, Moga tabah hati tak berbelah bagi..

HAJAT YANG DIPENUHI


Alhamdulillah, nazar yang telah lama dibuat akhirnya dipenuhi sabtu baru ni. Sekadar berkongsi, saya telah bernazar kalau hakim pandai jalan tempoh hari nak bawa ke zoo. hihi.. Tapi asyik tak berkesempatan. Kebetulan minggu lps kami bercadang blk kg di Melaka ziarah nenek yg telah lama x jumpa. So otw tu singgahlah sekali.. Maka tertunailah 1 janji..

Saya percaya di antara kita selalu bernazar sekiranya barang yg hajati di kabuli. Tidak kira apa hajat sekalipun dan apapun bentuk nazarnya. Tapi selalunya kita bernazar jika dpt sesuata yg baik, yg menggembirakan.. Contohnya dapat kerja baru, sembuh drpd penyakit, naik pangkat, lulus periksa dan sebagainya.. Dan yg paling penting nazar itu wajiblah dipenuhi selagi ianya tidak bercanggah dgn syariat. Dan alangkah baiknya sekiranya kita bernazar sesuatu yg dapat memberikan kebahagiaan org lain? Betul x? Memberi sedekah ke..

Kan allah telah berjanji, " Barangsiapa yang mensyukuri nikmatKu, maka akan Ku tambahkan nikmat mu, dan barangsiapa yang ingkar maka sesungguhnya azabKu amat pedih"..

0 comments:

Post a Comment