KeranaMu Aku Masih Di Sini..

Mencari dan terus mencari penghujung yang belum pasti..

RENUNGAN

Demi MASA!! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran.

SEMANIS KURMA

Di dalam sedih dan ketawa, Di dalam susah dan mewah, Tetap teguh iman dan taqwa, Sehati sejiwa, Dulu kini selamanya, Walau apa yang melanda, Hadapi bersama, Ya Allah ya Rabbi, Teguhkan iman kami, Moga tabah hati tak berbelah bagi..

DIA LEBIH MAHA MENGETAHUI...

Akhir2 ini byk berita2 yang mengejutkan kita. Tak kurang yg menggembirakan kita.. Masing-masing ada bahagiannya sendiri.

Sekalung tahniah buat sahabat dynamic :

Ein dan Zaman yang dikurniakan anak lelaki..
Wan Zorah dan Aizudin dikurniakan anak perempuan..
Mahisan & Zaujah yg dikurniakan hero ke-3..
Hisom & Zaujah yg di kurniakan putera sulung..

Tak lupa juga buat kak wan siti fatimah dan firdaus yang akan berangkat menunaikan haji 26/10.. semoga diterima haji yang mabrur.. dan doakan kami akan menyusul ke sana pula insyaallah..

Salam kesabaran dan kekuatan juga buat sahabat2 yang sedang ditimpa musibah dan dugaan.. Sesungguhnya kalian antara orang2 yg telah diuji..

Sahabat sepejabat saya, tajudin yg baru menjalani pembedahan batu karang..
Saudara Fadli Fauzi sakit perianal abscess..
Liz yang masih perlukan rawatan susulan..
Huda yg kandungannya ada sdkt mslh..
Anak Dijah & Ramadhan yang masih koma di hospital Putrajaya..

Moga kalian semua diberikan kekuatan dan kesabaran di atas ujian yg menimpa..

Semalam sempat ziarah anak Dijah & Ramadhan.. Menitik air mata ni tatkala saya bersalaman dengan ibunya.. Begitu tabah dia menghadapi dugaan.. Setianya dia menemani si anak kecil yg hampir seminggu tidak sedarkan diri.. Sayu hati ini melihat si kecil yg br 3 bulan penuh dengan wayar.. hati ibu & ayah mana yg tidak sedih tatkala anak org lain sedang bergelak ketawa, tapi anak kita sedang terlantar sakit.. Kita perlu bersyukur dengan apa yg Allah kurniakan kepada kita hr ini.. Balik dr hospital, saya masih terbayang2 lg wajah itu.. Lps isyak sempat sy solat hajat, doakan semoga nur fatimah cepat sembuh.. Tak lupa juga saya doakan supaya kandungan saya juga sihat.. Minta dijauhkan daripada sebarang kemungkinan yang sy sendiri tidak mampu..

Minggu ni cukup kandungan saya 8 bulan, bermakna ada lagi baki 1 bln lbh.. Badan pun dah mula lenguh2 dan sakit belakang.. Tidur malam pun terpaksa cari posisi yang betul.. Kadang2 bertemankan air peluh.. Tp alhamdulillah saya masih dapat menjalankn tanggungjawab sebagai seorang ibu dan isteri yang bekerjaya.. walaupun tak sesempurna mana.. Dan saat-saat beginilah persefahaman & pertolongan daripada si suami amat-amat diperlukan.. Belum sempat diminta, tp telah dihulur.. belum sempat ditanya, dia telah menawar.. Alangkah manisnya sebenarnya hidup berumahtangga..


DOA SUPAYA TIDAK DIUJI PERKARA YANG TAK MAMPU KITA TANGGUNG

Sekarang kita boleh cakap, "Sabarlah ini ujian ALlah". "ALlah sayang pada awak sebab itu DIA uji". Kita boleh cakap semudah itu kerana kita belum diuji. Kalau diujipun perkara itu kita masih boleh hadapi dan tanggung. Jadi kita mohon kepada ALlah agar tidak menguji dan membebani kita apa yang kita tak mampu tanggung.

Bacalah doa ini;

Allah tidak membebani seorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat (pahala) dari (kebajikan) yang dikerjakannya, dan dia mendapat (dosa) dari (kejahatan) yang dikerjakannya.

(Mereka berdoa), "Ya Tuhan kami, janganlah ENGKAU hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah ENGKAU bebani kami dengan beban yang berat sebagaimana ENGKAU bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah ENGKAU pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya.

Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami, ENGKAU-lah Pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir".

(Al-Baqarah; 286)


0 comments:

Post a Comment



 
Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent