KeranaMu Aku Masih Di Sini..

Mencari dan terus mencari penghujung yang belum pasti..

RENUNGAN

Demi MASA!! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran.

SEMANIS KURMA

Di dalam sedih dan ketawa, Di dalam susah dan mewah, Tetap teguh iman dan taqwa, Sehati sejiwa, Dulu kini selamanya, Walau apa yang melanda, Hadapi bersama, Ya Allah ya Rabbi, Teguhkan iman kami, Moga tabah hati tak berbelah bagi..

TERIMA SEADANYA..

Pagi mcm biasa, sblm pergi kerja sy akan menyiapkan sarapan pagi. Selalu turun dr bilik atas si ayah akan turun dahulu bersama si hakim. Tapi pagi ni, sy yg turun dahulu. Tapi pg ni mcm rasa lain je. Macam ada sesuatu berlaku. Sy cr handbag tak jumpa, tengok purse si ayah pun tak ada kat tmpt sepatutnya. Rasa curiga.. Cek semua pintu, elok terkunci. So sy terus naik atas bgth si ayah. 'Macam ada org masuk je rumah kita je. handbag b ngan purse abg xde'.. Cnfirm. Tak jumpa.

Tapi keadaan rumah mcm biasa, xde yg berusik. Keluar rumah, mn tahu ada apa2 kesan org mencuri. Sah!! Handbag, purse sy dan si suami bertabur di luar rumah. Tapi Alhamdulillah, pencuri tu hanya ambil duit je. Kad ATM, ic, dan segalanya ditinggalkan. Kalaulah diambil semuanya, masak kami dibuatnya. Sekarang ni hidup kena sentiasa berhati2. Anak2 pun kena sentiasa di awasi. Keselamatan perlu diutamakan. Mulalh terfikir nak pasang auto gate, alarm, kamera. hmm.. dunia semata.. semua ni angkara manusia juga.. apalah nak jd dgn org zaman skrg ni..

Nak dijadikan cerita, sampai opis, sy br nak cek handbag. Baru terperasan ada surat cinta dlm beg. Si ayah senyap2 masukkan rupanya mlm td. Nasib baik si pencuri tu tak bawa lari sama. hahaa.. Thanks aaaa.. Penuh makna..

PERKONGSIAN HIDUP

- Mesti saling percaya
- Terima kelemahan pasangan, cuba baiki
- Bertolak ansur
- Appreciate each other
- Perlu ada pengorbanan
- Berkongsi suka dan duka
- Banyakkan bersabar dan tabah
- Saling menjaga hati
- Saling mendoakan yang terbaik
- Jangan cepat merajuk
- Luahkan perasaan tidak puas hati
- Merancang masa depan bersama
- Mendidik anak-anak
- Melakukan aktiviti bersama
- Saling bantu membantu
- Pendengar yang setia
- Memberikan masa yang berkualiti
- Merancang kewangan bersama
- Selalu memuji atas kejayaan
- Sekali sekala memberikan kejutan
- Bercuti
- Terima seadanya, dan percaya pasangan kita adalah yang TERBAIK!!!



















Jadilah pasangan suami isteri yang bahagia hingga ke syurga.. Ameenn..

0 comments:

Post a Comment