KeranaMu Aku Masih Di Sini..

Mencari dan terus mencari penghujung yang belum pasti..

RENUNGAN

Demi MASA!! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran.

SEMANIS KURMA

Di dalam sedih dan ketawa, Di dalam susah dan mewah, Tetap teguh iman dan taqwa, Sehati sejiwa, Dulu kini selamanya, Walau apa yang melanda, Hadapi bersama, Ya Allah ya Rabbi, Teguhkan iman kami, Moga tabah hati tak berbelah bagi..

TAHNIAH BUAT SAHABAT...














Syukur Lillah..

Saya sempat berkursus di pulau pinang selama 3 hari yg lps..
Masa hari terakhir teringat akan sahabat lama, Ca'a..
Terus saya call hendak tanyakan khabar.. Sbb mengikut perkiraannya sudah sampai masa untuk kelahiran.. panggilan telefon sy tidak berjawab.. Mungkin sibuk kot..

Selang 3 minit kemudian sy terima msg. "Salam ina, tgh kena interview ngan nurse. nak masuk wad ni. dah pecah air ketuban. apa2 nanti kami sms ye.." keesokan harinya baru sy terima penghabaran drnya, yg mengatakan yg dia slmt melahirkan baby girl.. tp kali ni senasib ngan sy dulu.. (caeser sbb anak songsang). Esok2 sy akan berkongsi pglmn sy melaluinya.. Masih segar diingatan.. :)

Nampaknya semakin besar tggjwb lps ni kn?. anak dah 3. ada shbt lain berkongsi.. realiti bila anak dah masuk 3 ni, rasa risau pula.. lagi2 duduk di KL ni.. ekonomi masih blm stabil.. hmm.. ada betulnya jg.. tp, bukankah setiap anak itu membawa rezeki masing2? Yang penting doa dan teruskan usaha.. Bumi Tuhan ni luas, insyaallah rezekiNya ada di mana-mana. Cuma kita kena terokainya..

Bila cerita pasal sahabat sy sorg ni, dialah di antara shbt sy yg kahwin awal. Sempat kami pergi masa kendurinya. Sempat kami siapkan hantaran dan gosokkan baju pengantin. Banyak sebenarnya kenangan bersamanya. Roomate sy di bilik 'excellent' masa di RZ dulu.

Tapi skrg masing2 dh ada kehidupan sendiri. Sy dpt rasakan betapa tabahnya dia menghadapi hari-harinya.. Mungkin sy tidak setabah itu.. Syukur dgn apa yg sy ada skrg.. Itu pun kadang-kadang merungut.. Yang pasti semua orang hendakkan yang terbaik untuk org2 yg tersayangkan?

Suami sy selalu berpesan, setiap kali hendak keluar rumah, niat kuat2 semoga perjalanan kita pada hari tersebut dipermudahkan. Rezeki kita, segala kerja2 kita.. Sebab Allah selalu nak bagi, cuma kekadang kita yg lupa untuk memintanya.. So jadikanlah amalan.. Jangan kedekut nak meminta padaNya.. Sebab Dia amat Pemurah lagi Maha Memberi..

---> Saya dah masuk bulan ke 4. Baby dalam perut ni dah mula tendang2.. Itulah nikmat menjadi seorg ibu :)..

0 comments:

Post a Comment



 
Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent