KeranaMu Aku Masih Di Sini..

Mencari dan terus mencari penghujung yang belum pasti..

RENUNGAN

Demi MASA!! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran.

SEMANIS KURMA

Di dalam sedih dan ketawa, Di dalam susah dan mewah, Tetap teguh iman dan taqwa, Sehati sejiwa, Dulu kini selamanya, Walau apa yang melanda, Hadapi bersama, Ya Allah ya Rabbi, Teguhkan iman kami, Moga tabah hati tak berbelah bagi..

HIDUP DI TENGAH KOTA


Gambar diambil dr bilik sy tgkt 10

Kehidupan kota yang penuh dengan kesibukan, kesesakan, keserabutan.. Sangat tak sangka saya berada di area ini pada hari ini.. Tinggal dan mencari rezeki di tengah-tengah ibu kota. Tak pernah bermimpi dan tak pernah impikan. Tapi itulah realiti dan menjadi kenyataan pada hari ini.

Jam di PC saya menunjukkan pukul 6.37 petang. Dan gambar di atas adalah keadaan jalan raya ketika ini. Saya berkira-kira untuk pulang ke rumah dikala ini.. Patut ke saya mengharungi kesesakan bersama-sama mereka atau biar semuanya reda? Ni KL lah kawan!! Sampai bila nak tunggu?? Saya amat membencikan jemmm. Sgt benci. Itulah hakikatnya yg sy terpaksa harunginya setiap hari. Setiap pagi dan petang. Tapi sbnrnya sy dh pernah lalui teruk drpada ini.. Berulang-alik dr KL - Beranang.. Sempatlh setahun.. Sempatlh mengandungkan hakim sampai bersalin :).. Byk jam di dalam kereta.. Sabar jelah.



Gambar kat atas ni pula br saya ambil dlm 2 mggu lps. Opis sy dilanda dek banjir.. Siapa yg parking kat G, semua hbs tenggelam dek air.. Nasib sy agak baik, sbb kereta sy berada di tgkt 3. Sian mereka2 yg lain. Perasan x, bumbung merah tu PWTC py. Blkg PWTC.. opis sy kat area situ je. So kat sini kena hati2, banjir blh berlaku bila2 masa dgn sekelip mata.. Tengok jelh brp byk kereta yg menjadi mangsa. Tu yg br sikit sy tunjukkan. Ni bukan pertama kali, dh byk kali berlaku.. Terpaksa hr tu, sy tgglkn kereta kat opis, dan buat kali pertamanya sy balik ke rumah menaiki train. Dekat pkl 10 mlm jg br sampai. Sian si kecil tukan? Nak buat cam ne, mencari rezeki.. Doa byk2nya.. Klu murah rezeki, nak aje ibu pencen awal.. menghabiskan masa bersama keluarga tercinta :)


0 comments:

Post a Comment



 
Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent